20091117

all konst är fejk
ovansett hur realistiskt man målar en klocka
kommer den inte hålla en vaken på natten
med sitt tickande.


.............


Min syster har en intellektuell romans. De dricker kaffe, cola, öl, och de samtalar. Där är diskussionerna förspelet. Nyfödda insider-skämt en afrodisiaka

Jag vill ha en konstnärlig romans,
men talar man om konst blir det intellektuellt.
Det är inte en sån affär jag vill ha.
Jag vill ha Gustav Klimts guldfärg och Frida Kahlos nålar i min säng.
Nils Ferlins takt och Courtney Loves poesi mellan mina lakan.

.................

I'm butch and in the goddess I do trust
I'm femme, with a good eye to all women
I'm a punk, a motherfuckin' cunt
I'm a rocker, with change for a beer in my pocket
I'm emo, I'm the big bad homo
I'm so indie, I'm mahatma fuckin' gandhi
I'm a freak, I'm all but unique
I'm a dyke, I'm whatever you don't like
I'm a lesbian, I'm the big bad truck
and you're a pedestrian out of luck




No comments: